Translate

Sunday 20 January 2013

Hidup Kembali


Kehadapan kamu, 
Yang lidahnya bercabang,
Kamu, 
Yang matanya menikam,
Kamu, 
Yang hatinya permata tiruan.
Kamu,
Yang serius macam sialan,


Kenapa kamu berdiam sekarang?
Kenapa kamu berhenti sekarang?

Pernah ku bilang ini cinta GILA.
Tapi hatiku menolak.
Kononnya apa yang bibirku kata,
Adalah kebohongan semata.

Pernah ku teriakkan ini cinta BODOH.
Tapi kenangan menolak.
Sepertinya kenangan manis bersama,
Masih mengikat memori berdua.

Memedihkan.

Jadi kenapa kamu berdiam sekarang?
Kenapa kamu berhenti sekarang?

Kamu fikir, dengan hilangnya kamu.
Aku akan menangis selamanya?
Kamu fikir, dengan berambusnya kamu.
Aku akan terbodoh selamanya?
Kamu fikir, dengan menjauhnya kamu.
Aku akan meraih simpati untuk kembali lagi.? 
Untuk selamanya?

Kalau aku GILA,
Kalau perasaan ini GILA, 
Maka aku boleh cakap,
Kamu lebih GILA dari segala apa yang gila.

Kalau aku BODOH.
Kalau perasaan ini BODOH.
Maka aku boleh cakap,
Kamu lebih BODOH dari segala apa yang bodoh.

Kehadapan Kamu, 
Yang peribadinya..
Sudah ku jelaskan diatas,
Sekarang aku mau kamu tahu.

AKU SUDAH MAMPU TANPA KAMU.

Jadi hilanglah kamu selamanya.
Aku takkan mencari lagi.
Berambuslah kamu selamanya.
Aku takkan menangis lagi.
Menjauhlah kamu selamanya.
Agar aku takkan tersakiti lagi.

AKU SUDAH HIDUP KEMBALI
Dan tak ingin ku siakan.
Untuk hidup dengan si sialan.
Macam kamu lagi. 

:D

p/s : tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia. rekaan semata. untuk suka2 saja. so enjoy lah. :D (senyum). salam. 







No comments:

Post a Comment