Translate

Wednesday 2 January 2013

pertemuan kali kedua.

assalamualaikum.
(smile)

bosan asyik study. 
bosan jugak asyik twitter and facebook.
so kita blogging lagi.

post ni dedicated to one of my friend yang aku sangat sayang.

nama dia JUJUE. :D

aku ngan jujue kenal masa kitorang masuk PLKN 3 tahun lalu.
mula2 masuk PLKN, aku memang tak tau nak kawan ngan siapa.
bukan sebab aku tak peramah.
bukan sebab aku pemilih kawan,
tapi sebab aku memang lambat sikit nak cari kawan.

satu hari, jujue ni tegur aku.
dia terus cerita pasal dia.
baru dia kenalkan dia siapa and tanya nama aku.
pelik pulak.
dalam hati aku
"dah kenapa orang ni tetiba tegur aku"
cerita pasal tu lah.
cerita pasal ni lah.
tapi lama2.
aku selesa ngan dia. 
sebab dia tak malu nak cerita apa2 pun kat aku.
then kitorang jadi rapat.

jujue si budak sarawak.
kawan pertama aku orang sarawak. dialah.
suka sangat dengar slang melayu sarawak dia.
dia seorang yang tak suka ngan orang yang tak suka ngan dia.
tu yang aku paling salute.
dia jujur ja.
tak suka tak suka lah.
dia takda masa nak jaga hati orang yang tak suka ngan dia.
lantak lah katanya.
maybe dia ada banyak musuh.
tapi aku yakin dia pun ada banyak kawan.
yang baik2.
macam aku.
hahaha
:P

kami kenal tak lama pun. 
aku masuk PLKN sebulan ja. pastu kena balik.
sebab dapat matriks. 
so kitorang terpisah kat situ.
dia bagi aku cincin.
patrick.
dan satu nota suruh jangan lupa dia.
aku masih lagi simpan semua tu.

lama gila tak jumpa dia.
rindu sangat.
dan setelah 2 tahun lebih tak jumpa. 
akhirnya.
27 disember yang lalu.
kitorang jumpa jugak.
time study week tu.
tapi aku tak peduli.
nak jugak jumpa dia.

dan dia dah makin cantik.
seriously.
cantik. :D

walaupun kita jumpa tak lama.
just main bowling and makan.
then balik.
tapi aku rasa kerinduan aku dah terubat.
dengan cerita2 dia.
well dia kan memang suka bercerita.
pasal kenangan lama.
haaahh..
rindunya zaman PLKN.
zaman kegemilangan. :D

sedikit moment2 yang sempat sang kamera tangkap. 



cantik kan dia? 





suka pulak aku buat mulut camtu. hahaa
*time ni jujue dah penat dah rasanya*
*banyak sangat cerita*
hahaa.
:D

pertemuan ni sememangnya buat aku rasa rindu pada semua geng PLKN yang lain.

HOIII..
budak2 PLKN PELANGI HILL RESORT
batch aku!!! 
aku rindu kau semuaaa!!


ni budak2 dorm aku. 
dan aku masih ingat lagi satu2 diorang ni. 
semoga ada kesempatan untuk jumpa satu2. 
:D

tu ja lah aku nak cerita. 
tak best bukan masalah aku.
blog aku.
suka hati aku lah. 
huhu. :P

assalamualaikum. :D







No comments:

Post a Comment