Translate

Friday 4 January 2013

Suami Baru.

assalamualaikum semua. 

seperti selalu.
(smile)
jangan biarkan hidup anda diselebungi..
kestressan.
kemeroyanan.
kegeraman.
kesakithatian.
kerenyukan.
kepedihan.
dan berbagai2 lagi "ke-an" yang negatif. :D

senyum.
tak perlu kata apa2.
bila senyum pun.
masalah kurang.
walaupun cuma 1%.
:D

bila ada masalah.
apa yang perlu kita buat ialah.
positif.
yess.
be positive.

dan aku rasa sekarang ni,
bila aku dah jumpa "Suami Baru" aku,
aku dah boleh belajar berpositif.

hahaha.
*tolonglah jealous dengan statement aku tu*

dan aku nak memperkenalkan Suami aku tu pada semua.
jangan risau.
aku tak suka rahsiakan benda baik macam ni.

dia adalah...
....
....
....

PUISI

Hati aku dah diculik oleh sebuah buku Puisi.
dan aku nekad untuk mengahwininya.
dengan kata lain.

I am married with Sang Puisi.
I LOVE YOU! 
I found my soul with it.
I found my strenght with it.
and the best part is.
I found myself through it.

hebat kan? 

"bila aku stress.
aku baca dia.
aku fahami.
dan aku postitif.
maka stress beransur pulih.

bila aku bersendiri.
aku belek dia.
aku dalami.
dan aku positif.
maka kesendirian tidak menemani lagi.

bila aku disakiti.
aku cari dia.
aku selami bait-bait ayatnya.
dan aku positif.
maka kesakitan ku tolak tepi.

bila aku celaru.
aku ratah dia.
aku hayati setiap baris ayat manisnya.
dan aku positif.
maka kecelaruan ku hindari hadirnya.

begitu SWEETNYA suami aku tu.
jangan jealous tau.

dan aku tak marah kalau korang nak share ngan aku,
aku boleh kenalkan.
macam aku dikenalkan kepadanya oleh muchuk aku,
Dhania Hafizah.
my only one muchuk.
:D

sejak dari hari pertama Dhania kenalkan aku pada buku tu.
aku terus jatuh cinta kepada semua yang dipanggil Puisi.

Langit Vanilla by Wani Ardy. 


ni lah :D

percaya cakap aku.
This book is super duper awesome.

dan.
aku juga suka puisi seseorang ni.
maksudnya dalam.
aku kenal puisi dia pun melalui muchuk aku.
korang boleh baca dan dengar puisinya
disini.


hahahaa.
dah kenal kan rupa Suami aku.
ok lah tu.
at least aku ada.
:P

*again aku nasihatkan jangan jealous okay. aku rela berkongsi*

:D

assalamualaikum. 


No comments:

Post a Comment